Kısırlaştırma operasyonu öncesi şartlarımız:
  1. Kesinlikle son 1 yıl içerisinde karma aşısı,
  2. En az son 6 ay içerisinde iç ve dış parazit uygulaması yapılmış olacak ve bunlar bir aşı karnesi ile ibraz edilecek.
  3. Erkek kedi ve köpekler için yumurtalık organları olması gereken yere düşmüş olmalıdır.
  4. Dişi kedi ve köpekler için ise beden ağırlığı önemlidir. Yetişkin beden ağırlığının %60’ını geçmiş olmasını isteriz. (Örn: bir golden ırkı köpek için 30-40kg olduğunu düşünelim en az 20kg olması gerekir. Dişi kediler için de yetişkin ağırlığı yaklaşık 3-5kg olduğu düşünülür ise 2,5kg ve üzeri olması gerekir.)
  5. Dişi kedi ve köpeklerin kısırlaştırma operasyonuna alınması için kızgınlıkta olmaması gerekir.
  6. Son birkaç hafta içerisinde sağlık sorunu göstermemelidir. (Kusmalar, ishaller, iştahsızlık ve halsizlikler vb)

Kedi ve köpek kısırlaştırma operasyonları öncesinde siz neler yapmalısınız?

1. En az 1 gün önceden randevu almanız gerekmektedir.
    • Eğer kayıtlı hastamız değil ise ufaklığın genel muayenesi ve karnesinin kontrolü için bir ön muayene randevusu almalısınız.
  2. Operasyondan bir önceki gece 00:00’dan sonra mama yememesini sağlamak. Kediniz veya köpeğinizin ulaşabileceği yerlerde gıda maddesi bırakmamak.
  3. Kısırlaştırma operasyonuna gelmeden 6 saat öncesinde de su kabını kaldırmak gerekmektedir.
    • İkisi de hayati öneme sahiptir! Kısırlaştırma ameliyatı sırasında midesinde bulunan içerikleri kusacak olursa operasyon risklerinin yanına bir de acil durum müdahalesi eklenir ki bunu istemeyiz.
  4. Operasyon randevusu aldığınız gün  kliniğimize getirmeniz gerekmektedir.
    • Çocuklarımızı kısırlaştırma operasyonlarından en az 6 saat önce yatılı olarak alıyoruz. Ortama alışmaları, yaşadıkları stresin biraz daha normale dönmesi adına bir süre vermiş oluyoruz.
    • Bu sayede anestezi sırasında oluşmasını istemediğimiz sinirsel komplikasyonlar önlenmiş oluyor.