Kedilerde kusma yaygın olarak görülen bir sorundur. Zira kedilerin narin bir vücut yapısı vardır. En ufak şeyden bile kolayca etkilenebilirler. Bu da mide bulantısı ve kusma gibi semptomların oluşmasına zemin hazırlar.

Kedi kusması her zaman için tehlikeli olarak kabul edilmez. Bazen bu, kedininsağlığı için gerekli olabilir. Fakat kimi zaman da kusma, önemli bir soruna işaret edebilir. Bunun normal olup olmadığını anlamanın yolu kusmanın sebebini tespit etmektir.

Mauris id enim id purus ornare tincidunt. Aenean vel consequat risus. Proin viverra nisi at nisl imperdiet auctor. Donec ornare, est sed tincidunt placerat, sem mi suscipit mi, at varius enim sem at sem. Fusce tempus ex nibh, eget vulputate ligula ornare eget.

Kedilerde Kusma Neden Olur?

Alıştığı mamadan başka bir mama tüketmesi veya alerjik reaksiyona yol açabilecek gıdalar kedilerde kusma sebepleri içerisinde öne çıkar. Ev bitkilerini yemek de buna sebebiyet verebilir.

Yakın zamanda kedinizin mamasını değiştirdiyseniz ve ondan sonra kusma olayı başladıysa eski mamasına dönün. Kusma şikâyetinin azalıp azalmadığını gözlemleyin.

Öte yandan kediniz; saç tokası, ip parçaları, oyuncak parçaları ve benzeri yabancı materyaller yuttuğunda gastrointestinal sistem yolu tıkanır, hasar görür. Bu da kusma ile sonuçlanır.

Sindirim sisteminde iltihap, bağırsaklarda enfeksiyon gibi durumlar kedilerde kusma sorununu doğurabilir. Bununla beraber kronik ishal de meydana gelebilir.

Kedilerde bağırsak iltihabının başlıca sebeplerı şöyledir:

• Köpek maması verilmesi
  • Hazımsızlık
  • Bakteriyel enfeksiyon
  • Depresyon
  • Yanlış veya gereksiz vitamin takviyeleri
  • Diyetlerinin bozulması

Her kedi vücudunu yalayarak temizler. Bunu yaparken istemsiz olarak tüy yutar. Midesine giden tüyler kusmaya neden olur. Çünkü kediler bunları sindiremez ve kusarak dışarı atmak zorundadır.

Parazitlere bağlı kusma yavru kedilerde daha yaygın gözlemlenir. Evcil hayvan sahipleri bazen kusmukta veya dışkıda solucan görebilirler. Sindirim sistemine yerleşen bu parazitlerin ilaçlarla temizlenmesi gerekir.

Kediler neden kusar? Sorusunun bir diğer cevabı bu mide rahatsızlığıdır. Bazı ilaçların yan etkisi olarak, toksinler nedeniyle veya dengesiz beslenmeden dolayı ortaya çıkabilir.

Kedilerde kusma nedenleri; hazımsızlık, sindirim bozukluğu ve benzeri durumları da içine alır. Midede tahriş, mide salgısı ve mide duvarı ile ilgili problemler vb. kedinizin kusmasına sebep olabilir.

Özellikle süt ve süt ürünlerinde bu risk daha fazladır. Kedinizin hangi gıdaya intoleransı olduğunu veteriner hekiminizden öğrenmeli ve bunları beslenme listesinden çıkarmalısınız.

Şunlar kedilerde gıda alerjisi yapabilir:

• Tavuk eti
  • Hindi
  • Sığır eti
  • Tarihi geçmiş mamalar
  • Acı baharatlar
  • Soğan
  • Karbonhidrat oranı yüksek gıdalar
  • Sarımsak

Gıda alerjisi geçicidir. Kedinizin tedavisini, sevdiği konserve mamalarla destekleyerek bu sorunun üstesinden gelmesine yardım edebilirsiniz.